ПОРЯДОК

 опрацювання та розгляду запитів щодо надання публічної інформації

 у спеціальному закладі дошкільної освіти  (ясла-садок) № 232 «Сіренький зайчик» Запорізької міської ради 

 

1. Загальні положення

 1.1. Цей Порядок розроблено на виконання Закону України «Про доступ до публічної інформації» та у відповідності до Порядку опрацювання та розгляду запитів надання публічної інформації у виконавчому комітеті Запорізької міської ради», затвердженого розпорядженням міського голови від 15.07.2018 №468р «Про затвердження Порядку опрацювання та розгляду запитів щодо надання публічної інформації у виконавчому комітеті Запорізької міської ради» з метою систематизації роботи з запитувачами інформації в частині їх доступу до публічної інформації, розпорядником якої є спеціальний заклад дошкільної освіти  (ясла-садок) № 232 «Сіренький зайчик» Запорізької міської ради  (далі – СЗДО № 232).

 1.2. Публічна інформація – це відображена та задокументована будь-якими засобами та на будь-яких носіях інформація, що була отримана або створена в процесі виконання своїх обов'язків СЗДО № 232, передбачених чинним законодавством, або яка знаходиться у володінні  СЗДО № 232, відповідно до його повноважень.

 1.3. Запити щодо надання публічної інформації можуть бути подані до СЗДО № 232 в усній формі, в письмовій формі, по телефону, електронною поштою за вибором запитувача.

 1.4 Письмові запити щодо надання публічної інформації та запити, що надсилаються електронною поштою або факсом, складаються у довільній формі, але обов’язково мають містити:

 - П.І.Б. (найменування - для юридичної особи) запитувача, поштову адресу або адресу електронної пошти, а також номер засобу зв'язку, якщо такий є;

 - загальний опис інформації або вид, назву, реквізити чи зміст документа щодо якого зроблено запит, якщо запитувачу це відомо;

 - підпис і дату за умови подання запиту в письмовій формі.

 1.5. Відсутність у запиті або наявність у неповному обсязі інформації про запитувача, зазначеної у п.1.4. цього Порядку, відповідно до ч.1 ст.22 Закону України «Про доступ до публічної інформації» є підставою для відмови в наданні інформації, про що запитувачу письмово повідомляється у встановлений зазначеним законом термін.

 Повідомлення на запит, надісланий електронною поштою, надсилається запитувачу на вказану електронну адресу.

 1.6. З метою спрощення процедури оформлення письмових запитів на інформацію особа може подавати запит шляхом заповнення відповідних форм запитів на інформацію, які можна отримати у відповідальної особи за розгляд запитів щодо надання публічної інформації СЗДО № 232.

 1.7. У випадку надходження запиту на отримання інформації, необхідної для захисту життя чи свободи особи щодо стану довкілля, якості харчових продуктів і предметів побуту, аварій, катастроф, небезпечних природних явищ та інших надзвичайних подій, що сталися або можуть статись і загрожують безпеці громадян, відповідь на які має бути надана не пізніше 48 годин з дня отримання запиту, відповідальна особа за розгляд запитів щодо надання публічної інформації департаменту перевіряє обґрунтованість визначення запитувачем свого запиту як термінового згідно з положеннями Закону України «Про доступ до публічної інформації» та об’єктивними обставинами відповідного запиту. У разі визначення терміновості запита необґрунтованою, він розглядається у загальному порядку та у відповіді запитувачу окремо зазначаються підстави прийняття такого рішення.

 1.8. У разі надходження кореспонденції, яка одночасно містить запит на інформацію та заяви, клопотання, пропозиції тощо, оригінал такої кореспонденції розглядається за правилами, встановленими Законом України «Про доступ до публічної інформації», а його копія в частині інших питань розглядається Законом України «Про звернення  громадян». У разі надходження кореспонденції, яка містить вимогу про отримання інформації, але за своїм характером не є запитом на інформацію, така кореспонденція  розглядається за правилами, встановленими Законом України «Про звернення громадян».

 

2. Процес отримання запитів щодо надання публічної інформації

 2.1 Запити щодо надання публічної інформації приймаються відповідальною особою за розгляд запитів щодо надання публічної інформації  СЗДО № 232 у робочі дні протягом робочого часу (з понеділка по п'ятницю – з 9:00 до 16:00, обідня перерва з 13:00 до 13:45).

 Запити щодо надання публічної інформації у телефонному режимі, у письмовій чи усній формі, що подаються особисто відповідальній особі за розгляд запитів щодо надання публічної інформації департаменту, не приймаються у не робочий час та протягом обідньої перерви.

 2.2. Письмові запити щодо надання публічної інформації, надіслані поштою до СЗДО № 232, отримує відповідальна особа за ведення діловодства в СЗДО № 232 та невідкладно (протягом однієї години з моменту отримання) передають відповідальній особі за розгляд запитів щодо надання публічної інформації СЗДО № 232 для реєстрації. Час передачі письмових запитів відповідальній особі за розгляд запитів щодо надання публічної інформації фіксується у відповідному журналі обліку руху інформаційних запитів.

 2.3. Запити щодо надання публічної інформації надсилаються на електронну адресу СЗДО

 № 232 dnz232Z@i.ua. Відповідальна особа за розгляд запитів щодо надання публічної інформації СЗДО № 232 періодично (але не рідше 4 разів протягом робочого дня - о 10:00, 12:00, 14:00, 15:00) перевіряє наявність надходження нових запитів на зазначену електронну адресу. Нові запити реєструються.

 2.4. Запити щодо надання публічної інформації, які надійшли у телефонному режимі, приймаються та оформлюються відповідальною особою за розгляд запитів щодо надання публічної інформації департаменту спеціально визначеним для цього номером телефону: (061) 226-02-11, 226-02-12.

 2.5. При зверненні з запитом на отримання публічної інформації за телефоном структурні підрозділи СЗДО № 232 переадресовують запитувача на телефон  відповідальної особи за розгляд запитів щодо надання публічної інформації СЗДО № 232. Відповідальна особа за розгляд запитів щодо надання публічної інформації СЗДО № 232 приймає запит, викладений за телефоном, і на його підставі заповнює форму запиту щодо надання інформації із зазначенням всіх реквізитів запиту, передбачених п. 1.4. цього Порядку, дати та часу прийняття запиту.

 В аналогічному порядку здійснюється прийом запиту на отримання публічної інформації, поданого в усній формі.

 2.6. У випадку, якщо запит містить суперечливі положення, які не дозволяють однозначно ідентифікувати запит як такий, що підпадає під дію Закону України «Про доступ до публічної інформації», на будь-якій стадії прийому та реєстрації такого запиту відповідальною особою за розгляд запитів щодо надання публічної інформації СЗДО № 232 залучається юрисконсульт  Правобережного відділу освіти для невідкладного надання правової допомоги в ідентифікації документу.

 

3. Підстави відмови у задоволенні запиту

 3.1. Розпорядник інформації має право відмовити в задоволенні запиту в таких випадках:

 3.1.1. Невідповідність запита вимогам п. 5 ст. 19 Закону України «Про доступ до публічної інформації», п.1.4. цього Порядку, відсутність повної інформації про запитувача, чи інша невідповідність запиту зазначеним вимогам, є підставою для відмови у реєстрації такого запита.

 3.1.2. Розпорядник інформації не володіє і не зобов'язаний відповідно до його компетенції, передбаченої законодавством, володіти інформацією, щодо якої зроблено запит;

 3.1.3. Інформація, що запитується, належить до категорії інформації з обмеженим доступом відповідно до частини другої статті 6 Закону України «Про доступ до публічної інформації»;

 3.1.4. Особа, яка подала запит на інформацію, не оплатила передбачені статтею 21 цього Закону фактичні витрати, пов'язані з копіюванням або друком;

 3.2. Відповідь розпорядника інформації про те, що інформація може бути одержана запитувачем із загальнодоступних джерел, або відповідь не по суті запиту вважається  неправомірною відмовою в наданні інформації.

 3.3. Розпорядник інформації, який не володіє запитуваною інформацією, але якому за статусом або характером діяльності відомо або має бути відомо, хто нею володіє, зобов'язаний направити цей запит належному розпоряднику з одночасним повідомленням про це запитувача. У такому разі відлік строку розгляду запиту на інформацію починається з дня отримання запиту належним розпорядником.

 

4. Процес реєстрації та обліку запитів щодо надання публічної інформації

 4.1. Реєстрація та облік запитів щодо надання публічної інформації здійснюється  відповідальною особою за розгляд запитів щодо надання публічної інформації СЗДО № 232.

 На кожний окремий запит оформлюється відповідна реєстраційна картка, в якій окрім даних, зазначених у п.1.4. цього Порядку, обов’язково фіксується час реєстрації.

 4.2. При реєстрації запити щодо надання публічної інформації  класифікуються за:

 - статусом запитувача – фізична або юридична особа, громадська організація;

 - територією знаходження запитувача: райони міста, міста та райони області, інші області тощо;

 - тематикою запиту;

 - способом надсилання запиту: письмово, електронною поштою, у телефонному режимі, факсом, подано особисто.

 4.3. При реєстрації запитів щодо надання публічної інформації, які подані у електронній формі, дублюються на паперових носіях. При отриманні усного запиту чи запиту за телефоном, відповідальна особа за розгляд запитів щодо надання публічної інформації СЗДО № 232 заповнює форму запиту, яка реєструється.

 4.4. Для реєстрації запитів щодо надання публічної інформації на паперових носіях використовуються відповідні спеціально затверджені реєстраційні штампи.

 4.5 Запити щодо надання публічної інформації отримують реєстраційну дату надходження до СЗДО № 232 фактичну дату надходження. Запити щодо надання публічної інформації, які надійшли електронними засобами зв’язку після закінчення робочого часу, отримують реєстраційну дату надходження до СЗДО № 232 наступного робочого дня за фактичним днем надходження.

 4.6. На прохання заявника, який особисто подав запит щодо надання публічної інформації до СЗДО № 232, заявник може надати копію запиту відповідальній особі за розгляд запитів щодо надання публічної інформації  СЗДО № 232 з датою та часом прийняття запиту, який запитувач залишає собі (за умови повної ідентичності запиту, який залишається у СЗДО№ 232). Якщо копія не ідентична оригіналу, штамп не проставляється.

 4.7. Реєстраційні картки, запити на паперових носіях та відповіді, які надано запитувачу, формуються у справи та зберігаються в архіві СЗДО № 232 відповідальною особою за розгляд запитів щодо надання публічної інформації департаменту протягом 2 років з дати реєстрації.

 

5. Процес розгляду запитів щодо надання публічної інформації

 5.1. Первинний розгляд запитів щодо надання публічної інформації та накладення резолюцій із дорученнями на підготовку відповіді запитувачу здійснює завідувач СЗДО № 232.

 5.2. Резолюція оформлюється протягом трьох робочих годин з часу реєстрації запиту. Для термінових запитів з терміном розгляду 48 годин резолюція оформлюється протягом однієї години після реєстрації запиту.

 5.3. Відповідальна особа за розгляд запитів щодо надання публічної інформації СЗДО № 232 не рідше, ніж два рази на день (о 10:00 годині та 14:00 годині), передає запити з відповідною резолюцією, структурним підрозділам СЗДО № 232, які згідно з резолюціями мають підготувати відповідь запитувачу. Термінові запити з терміном розгляду 48 годин передаються на розгляд негайно відразу після накладення резолюції. Час передачі запитів відповідальною особою за розгляд запитів щодо надання публічної інформації СЗДО № 232 фіксується у відповідному журналі.

 5.4. Відповідальні працівники структурних підрозділів СЗДО № 232 (протягом однієї години після отримання повідомлення про надходження запитів) отримують запити у відповідальної особи за розгляд запитів щодо надання публічної інформації СЗДО № 232. Час передачі запитів відповідальною особою за розгляд запитів щодо надання публічної інформації СЗДО № 232 фіксується у відповідному журналі.

 5.5. Керівники структурних підрозділів СЗДО № 232 розглядають запит та готують проект відповіді запитувачу за підписом завідувача СДНЗ № 232, який надав доручення.

 5.6. Термін підготовки відповіді зазначається в реєстраційній картці, але не може перевищувати 3 робочих днів з дати реєстрації.

 5.7. У разі, якщо запит стосується сфери повноважень декількох структурних підрозділів СЗДО № 232, відповідальним за підготовку відповіді запитувачу є структурний підрозділ, зазначений першим в резолюції (на нього покладається узагальнення інформації).

 5.8. У разі якщо запит стосується надання великого обсягу інформації або потребує пошуку інформації серед значної кількості даних, термін розгляду такого запиту може бути обґрунтовано продовжено до 20 робочих днів при погодженні з завідувачем СЗДО № 232, який надав доручення.

 5.9. У разі продовження терміну розгляду запиту відповідальний структурний підрозділ, на розгляді якого знаходиться запит, не пізніше терміна, зазначеного у реєстраційній картці відповідного запиту як термін виконання запиту, готує лист на адресу запитувача про подовження терміну розгляду запиту з обґрунтуванням причин подовження за підписом завідувача СЗДО № 232. Зазначений лист надається відповідальній особі за розгляд запитів щодо надання публічної інформації СЗДО № 232 в порядку, передбаченому п. 5.10 та 5.13 цього Порядку.

 5.10. Проекти відповідей подаються на підпис у 2 примірниках. До проекту відповіді додаються копії документів (як до першого, так і до другого примірників).

 5.11. Підготовлена відповідь запитувачу, завізована керівником відповідного структурного підрозділу, який готував відповідь, передається відповідальній особі за розгляд запитів щодо надання публічної інформації СЗДО № 232 для відправки. Дата та час передачі відповіді фіксуються відповідальною особою за розгляд запитів щодо надання публічної інформації СЗДО № 232 у відповідному журналі.

 5.12. При наданні відповіді запитувачу на електронну адресу підготовлену відповідь та копії документів надаються виконавцем відповідальній особі за розгляд запитів щодо надання публічної інформації СЗДО № 232 сканованими у форматі «PDF» для відправки.

 5.13. Відповідь на запит з додатками передається відповідальною особою за розгляд запитів щодо надання публічної інформації  СЗДО № 232 для відправлення запитувачу. Дата та час передачі відповіді фіксуються у відповідному журналі.

 5.14. Керівники структурних підрозділів СЗДО № 232 несуть персональну відповідальність за організацію розгляду запитів щодо надання публічної інформації згідно з резолюцією та дотримання термінів їх розгляду у відповідному підрозділі, а також за зміст підготовлених структурним підрозділом відповідей.

 

6. Процес контролю за дотриманням термінів розгляду запитів

  щодо надання публічної інформації

 6.1 Відповідальна особа за розгляд запитів щодо надання публічної інформації СЗДО № 232 здійснює контроль за дотриманням термінів розгляду запитів, які надійшли до СЗДО № 232 та підготовкою проектів відповідей на ці запити виконавцями.

 6.2 Датою та часом фактичного виконання відповідним структурним підрозділом СЗДО № 232 завдання з розгляду інформаційного запиту є дата та час реєстрації відповідальною особою за розгляд запитів щодо надання публічної інформації СЗДО № 232 факту надання відповідним структурним підрозділом відповіді запитувачу.

 6.3 У разі порушення термінів підготовки відповіді запитувачу, відповідальна особа за розгляд запитів щодо надання публічної інформації СДНЗ № 232 протягом одного робочого дня інформує про цей факт начальника СЗДО № 232 для вжиття відповідних заходів.

  

7. Порядок оскарження рішень, дій чи бездіяльності розпорядників інформації

 7.1. Рішення, дії чи бездіяльність розпорядників інформації можуть бути оскаржені до керівника розпорядника, вищого органу або суду.

 7.2 Запитувач має право оскаржити:

 7.2.1. відмову в задоволенні запиту на інформацію;

 7.2.2. відстрочку задоволення запиту на інформацію;

 7.2.3. ненадання відповіді на запит на інформацію;

 7.2.4. надання недостовірної або неповної інформації;

 7.2.5. несвоєчасне надання інформації;

 7.2.6. невиконання розпорядниками обов'язку оприлюднювати інформацію відповідно до статті 15 Закону України «Про доступ до публічної інформації»;

 7.2.7. інші рішення, дії чи бездіяльність розпорядників інформації, що порушили законні права та інтереси запитувача.

 7.3. Оскарження рішень, дій чи бездіяльності розпорядників інформації до суду здійснюється відповідно до Кодексу адміністративного судочинства України.

 

  

Форма для подання інформаційного запиту від фізичних осіб

 в письмовому вигляді

 

 ЗАПИТ

 на отримання публічної інформації

 

 

Розпорядник інформації

 

Спеціальний заклад дошкільної освіти (ясла-садок) № 232 «Сіренький зайчик» Запорізької міської ради 

 Кому

(П.І.Б. посадової особи)

 

 П.І.Б. запитувача

 

 Поштова адреса або

адреса електронної пошти

 

 Номер контактного телефону

 

Вид, назва, реквізити чи зміст документа, щодо якого зроблено запит

 

 

 

 

або

Загальний опис необхідної інформації

 

 

 

 

 

Прошу надати мені відповідь у визначений законом термін. Відповідь надати:

Поштою

(вказати поштову адресу)

 

Електронною поштою

(вказати E-mail)

 

  

Дата запиту                                                                                                                                                Підпис

 

______________________________________________________________________________________________

 

  Форма для подання інформаційного запиту

                від об'єднань громадян

                                                                                                                  в письмовому вигляді

 

 

 ЗАПИТ

 на отримання публічної інформації

  

 

Розпорядник інформації

 

Спеціальний заклад дошкільної освіти (ясла-садок) № 232 «Сіренький зайчик» Запорізької міської ради 

 

Кому

(П.І.Б. посадової особи)

 

 Об'єднання громадян

 

 П.І.Б. представника запитувача, посада

 

 Поштова адреса або

адреса електронної пошти

 

 Номер контактного телефону

 

Вид, назва, реквізити чи зміст документа, щодо якого зроблено запит

 

 

або

Загальний опис необхідної інформації